fietsen in zuid- bretagne

  • Anton

    wie kan mij iets vertellen of je in Finistere en Morbihan langst de kust een beetje vlak kan fietsen?

  • alois

    anton ,

    wat betreft de finistere kan ik u zeggen dat het altijd golvend is met kuitenbijters ertussen , aan de kust zelf is het vlakker maar niet echt plat , meer type de streek zoals de limburgse fruitsstreek -haspengouw - ,

    info over zuid bretagne ben ikzelf ook nog aant zoeken dus mag je me ze door sturen als je er hebt .

    mvg . alois.

  • Alexis

    Anton,

    Ik fiets al jaren in Morbihan (as juni weer) en het is redelijk goed te doen, maar drie versnellingen op je voorblad heb je wel nodig. Langs de Golf van Morbihan is vrijwel geen meter vlak, de hellingen soms stijl maar kort. En het uitzicht nodigt toch uit om veel te stoppen. Vergeet de eilandjes Il de Arz en Il aux Moines niet. Het schiereiland Quberon is een must; schitterend uitzicht over de rotsen en de oceaan (in juli/augustus wel touristisch). Het schiereiland rondom Sarzeau is eveneens goed te doen; zowel aan de kant van de golf als aan de oceaan.

    veel plezier!

    Alexis

  • Manon

    Hallo Anton,

    Jaren geleden hebben wij gefietst op het schiereiland Quiberon.

    Dat was prachtig, voor langs de cote sauvage. Echt een aanrader en goed te doen (wij zijn geen ervaren fietsters verder).

    Ook op het eiland Belle Ile hebben wij toen heerlijk gefietst.

    Veel plezier alvast!

    Groet,

    Manon

  • Queenie

    THX that's a great awsenr!